luni, 5 aprilie 2010

Hristos a Inviat!
















Hristos a Inviat!
Sarbatori fericite si pline de bucurii la toata lumea
Anul acesta am incercat sa fim "bio", adica sa vopsim ouale folosind ingrediente naturale. Dupa un search pe google, am aflat (nu ca nu stiam deja;)) ca cel mai des utilizate sunt cojile de ceapa. Zis si facut: am umplut o cratita cu vreo 5-6 cepe rosii, inclusiv coji, am pus vreo 15 oua, un pic de sare, fara otet ca am inteles ca intra intr-o reactie chimica cu ceapa si strica culoarea. Ok, am tot asteptat si dupa vreo 15 - 20 minute de fiert, ouale inca nu se colorasera. Au prins o culoare galbuie, dar inca departe de culorile puternice pe care le vazusem in poze. In final, mi-a placut ce a iesit, dar nu imi dau seama unde am gresit.....poate ca ceapa fusese cumparata din Ungaria land :)).

Oua vopsite natural





























Oua vopsite cu Dr. Oetker














4 comentarii:

  1. Adevarat a inviat!
    Am patit si eu acelasi lucru cu ouale, dar in cazul meu a fost vorba de vopsea cumparata. Am avut doua culori, una rosie, iar cealalta verde. cele rosii s-au colorat, dar s-au curatat imediat ce le-am scos din apa cu vopsea, ur si simplu s-a "scamosat" vopseaua si s-a curatat. Vopseaua verde n-a vospit deloc, ouale au iesit ca si cele vopsite de tine cu foi de ceapa. :)) M-am suparat si m-am dus la supermarket si mi-am cumparat gata vopsite, iar pe celelalte le-am facut oua umplute.
    O primavara frumoasa si numai bine iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mersi frumos pentru urari. Toate cele bune si tie:)
    Cu ouale cred ca tine de noroc:)). Ouale colorate cu vopsea din comert au iesit frumoase, dar in final tot s-a luat culoarea de pe ele cand le-ai spart/ curatat, etc. Asta nu imi place la ele, ca mai intra si vopseaua in ou, chiar daca acesta nu e crapat. Oricum ma bucur ca am incercat si variante "bio". _Pentru anul viitor pregatesc din timp ingredientele necesare (ceapa, afine, etc.)

    RăspundețiȘtergere
  3. superba culoarea bio :)
    ca sa iasa mai maro bine , eu trisez si pun si putina cafea in apa(de Pesah de mananca oua maro,ideea e ca trebuie sa fie atat de maro incat sa se vada si pe ou nu pe coaja)si eu trisez cu brio , in loc sa le fiert cu orele le pun cafea :)
    daca ai cumva colectie de premii si-ti lipsesc exponatele de pe blogul meu, esti invitata mea sa le iei:)
    o zi superba!

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga Boscodino, multumesc mult pentru sfaturi. E super ideea cu cafeaua, mai ales daca ouale trebuie sa fie si ele colorate: nu numai coaja. Ca macar folosesti cafea si nu coloranti sintetici.
    Premiul de la tine e singurul primit pana acum, dar tb sa recunosc ca nu l-am luat deoarece nu stiu care este toata "procedura cu premii":D, adik cum sa le copiez, unde le postez la mine pe blog, i need lessons.
    Avand in vedere ca nu am mai postat de mult, tb sa ma regrupez si sa fac putina ordine, sa postez premiile si alte retete. Multumesc frumos pentru vizita si un sfarsit de saptamana cat mai frumos.

    RăspundețiȘtergere