duminică, 7 martie 2010

Cornulete dospite
















O reteta foarte simpla si cu mult succes:).
Aluatul este un aluat de paine imbunatatit care contine urmatoarele:
1 kg faina
600 ml lapte caldut
2 plicuri drojdie uscata
100 g zahar
2, 3 galbenusuri (eu am folosit 2 oua intregi)
100 ml ulei

Faina se amesteca cu drojdia uscata. Separat se amesteca galbenusurile cu zahar, dupa care se adauga la faina. Se pun si restul ingredientele si se framanta cam 10-15 minute, dupa care se lasa la crescut. Dupa sfatul lui Jamie Oliver, daca aluatul este prea moale si lipicios, atunci mai adaugati faina...... de fapt Jamie zicea ceva de genul ca in aluatul dospit mai bine mai adaugi faina decat sa mai adaugi apa sau alt lichid. De fapt nu cred ca era Jamie ;), care zicea asta.... A fost la un moment dat o emisiune cu o scoala de bucatarie de la Manchester, daca nu ma insel si una dintre bucatarese/ profesoare de fapt a dat acest sfat in cadrul unei lectii privind realizarea painii.
Oricum, revenind la oile noastre, dupa ce aluatul si-a dublat volumul, se poate incepe operatiunea de realizare a cornuletelor. Cum le-am facut eu:
Am impartit aluatul in 10 bucati, iar fiecare bucata am intins-o de marimea unei farfurii intinse. Aluatul intins astfel, l-am impartit in 4 adaugand pe fiecare bucata gem, sau cacao cu zahar (Finetti e o idee buna). Fiecare triunghi astfel format l-am rulat, aducand colturile laterale spre interior, astfel incat sa nu iasa umplutura.
Sfat: in general, la cornulete de orice fel nu folositi gem prospat ci mai vechi, de 2 ani sau mai mult, deoarece daca e lichid atunci se imprastie prin tava :P.
Cornuletele se pun in tava, se ung cu galbenus si optional se pot presara cu zahar. Se coc in cuptorul incins cam 15 min, pana sunt gata.

























































































4 comentarii:

  1. de superbes brioches bien légères et aérées comme je les aime
    bonne soirée

    RăspundețiȘtergere
  2. @Fimere: Merci beaucoup. Je suis heureuse d'être visite par personnes d'autre pays. Bonne soirée aussi et un printemps merveilleux.

    RăspundețiȘtergere
  3. cornurile tale cu dospite au lasat juriul fara cuvinte, ti-au acordat si un premiu, daca-l vrei sa-l iei acasa,e la mine pe blog,isi face siesta :)
    o zi superba :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Mersi frumos pentru premiu. Acum fug la tine sa imi iau premiul :). O zi excelenta si tie.

    RăspundețiȘtergere